En el IES Mendebaldea, el proyecto plurilingüe surgió en el curso 2014-2015. En los últimos tres años, dicho proyecto se ha extendido a cuatro cursos de la ESO.

o    Afianzar y ampliar el proyecto plurilingüe.
o    Mejorar las competencias comunicativas en  tres lenguas (euskara, castellano e inglés) .

Para entrar en los grupos plurilingües es conveniente tener un nivel adecuado de inglés. En realidad, cuando se tienen dificultades con el idioma, los conocimientos no se interiorizan completamente . No es un refuerzo del inglés, sino el aprendizaje de una asignatura en inglés. En la sociedad globalizada actual es imprescindible dominar el mayor número de idiomas posible, y por medio de este proyecto, l@s alumn@s trabajan las competencias necesarias.

Mendebaldea BHI has been working on a multilingualism project since the 2014-2015 school year. In the last three years the project has been broadened to include the  four years of Secondary Education.
GENERAL  OBJECTIVES:
o    To set and spread the multilingualism model.
o    To improve the communicative competence in three languages (Basque, Spanish, English).
It is advisable to have a proper level of English to take part in a trilingual group. In fact, these classes are not to reinforce English but to learn a subject through English. So it is vital to have a strong grasp of English to study the subjects that are taught in this language. This globalised world, in which we live, demands a competence in different languages and this competence is promoted through this project.
Subjects taught in English in the 2017-2018 school year.